Jumaat, 4 Mei 2012

Kampungku...

Kg Salak, Teluk Bakong, Lambor Kanan, Perak.

Aku adalah diantara yang bertuah kerana mempunyai Kampung.. Sudah tentu orang yang duduk di bandar tidak akan tau macam mana rasanya duduk di kampung, dan orang kampung kebanykkannya dah tau macam mana rasanya duduk dibandar, termasuklah aku.. yang sekarang ini duduk di bandar Putrajaya dan bekerja di sebuah Sekolah di Puchong, sekiranya aku bosan duduk di bandar, aku akan pulang ke kampung untuk tenangkan fikiran dan yang paling penting dapat berjumpa dengan Ibu Bapaku tersayang! 

Pemandangan dari jalan masuk

Rumah berhadapan sawah padi

Perigi! Best mandi kat perigi, airnya sejuk! 



Rumah kampung, kalau tidur kat atas memang sejuk!

Kereta adik beradik aku, sesekali berkumpul ramai-ramai memang seronok 


 Halaman rumah yang luas

Mak dan ayahku bersantai di atas pangkin sambil menikmati udara segar! 

Nak panggang ikan!

 Tidak ketinggalan, My bronze pn nk masuk jugak

Ada lagi! 


Ni rumah Opah aku,  sebelah dengan rumah Mak Ayah aku, rumah kecik tu adalah rumah untuk simpan padi, tapi sekarang dh jadi stor.

Setiap bulan seboleh2nya aku akan balik kampung, kecuali kalau ada hal, bagi aku tiada alasan untuk tak balik kampung selagi Mak Ayah masih ada, duit memang boleh cari, tapi saat2 bersama kedua org tua mana nak cari? Renung2kan lah.. : )

Tiada ulasan:

Catat Ulasan